välkommen till min blogg, mitt liv och mina tankar i ord !

Alla inlägg under augusti 2011

Av josefine lundgren - 24 augusti 2011 23:10
Detta talet, det skrev jag häromdagen
Jag är rätt nervös, och jag lite ont i magen
Men jag försöker, så gott jag nu kan
Tro det eller ej, men allting är sant
____________________________________
Från första början, trodde jag aldrig detta
Att jag skulle klättra upp, och bara förbättras
Men tack vare er, står jag här ida
Ni har gjort mig till en människa, och det gör mig så gla
____________________________________
Ni har hjälpt mig upp på vägen, när något blivit fel
Ni fånga andra halvan, och gjorde mig hel
Man kan säga att ni, med hjärta och själ
Har skapat en kvinna, och tagit hand om henne väl
Ni gav henne ett nytt liv, och en anledning att tro
Den kvinnan är jag, och nu har jag fått ro
____________________________________
Jag fick nya kusiner, systrar och bröder
Och banden mellan oss, den bara glöder
Men det finns en tjej, som jag fastna för direkt
Som fastna i mitt hjärta, och som jag gav respekt
Precis som då, står hon kvar här bredvid
Jag vill aldrig skiljas, vill att vi ska få mer tid
Min fina lilla Manda, föralltid innerst inne vi
Med din hand i min, tar jag steget och blir fri
Jag tackar för mig, tack för alla presenter
Nu skålar vi alla, för vi är studenter
   
Av josefine lundgren - 21 augusti 2011 20:52
förlåt för alla dumma ord, och mitt beteende
vill inte vara utan dig, för jag saknar ditt leende
vilsna i en labyrint, men vi måste hitta ut
ibland är allting jobbigt, kan det inte få ett slut?
jag försöker att kämpa, men oftast går det snett
hur fan ska man göra, när ingenting blir rätt?
jag pallar inte längre, bara finnas iblan
jag vill ha dig vid min sida, så ofta jag kan
men det kommer aldrig gå, det kommer aldrig bli bra
för du kommer vända mig ryggen, och glömma allt jag gav
jag orkar inte längre, kämpa helt ensam utan dig
men du kommer aldrig att fatta, vad du betyder för mig
du har bara fått för dig, att du har många val
var rädd om dig, följ hjärtat och lämna ditt skal
   

Presentation


fuck detta, fuck det hela.
fuck den vänskapen,
som vi en gång dela.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards